NE ARARSAN VAR

16 Mart 2010 Salı

HAVUÇLU MUFFİN





Havuçlu Mufin
Malzemeler :10- 12 adet standart boy muffin
• 280 gr. Sinangil un (2 + 1/4 bardak)
• 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
• 1 tatlı kaşığı karbonat
• Yarım tatlı kaşığı tuz
• 2 tatlı kaşığı tarçın
• 1 yumurta
• 60 - 90 ml. süt ya da su (ben 90 ml. süt kullandım) (60 ml = 1/4 bardak ya da 90 ml = 1/3 bardak)
• 2 yemek kaşığı bal
• 110-140 gr. toz şeker ya da kahverengi şeker (ben fazla tatlı sevmediğim için 110 gr. toz şeker kullandım) (1/2 bardak ya da 2/3 bardak arası)
• 340 gr. rendelenmiş havuç (1 +3/4 bardak)
• 1 tatlı kaşığı vanilla
• 90 ml. sıvı yağ (1/3 bardak)
• 60 - 85 gr. dövülmüş ceviz ya da çekirdeksiz kuru üzüm (ben 85gr. ceviz kullandım ) (1/2 ya da 3/4 bardak arası)
Üstü için:
• Yarım kutu labne peyniri
• 110 gr. pudra şekeri (bence bunu tada tada ekleyin. Hepsi çok şekerli olabilir.) (1/2 bardak)
• Yarım tatlı kaşığı vanilla
Tarif:
1. Muffin kalıplarını yağlayın ya da hazır kağıt kalıpları içlerine yerleştirin. Fırını 190-200 dereceye getirin.(turbo-fanlı fırınsa 170 dereceye ısıtın.)
2. Büyük bir cam kasede; elenmiş unu, kabartma tozunu, karbonatı, tuzu ve tarçını karıştırın.
3. Başka bir büyük cam kasede çatal yardımıyla yumurtayı çırpın. Sütü, balı, şekeri, havucu, vanillayı ve sıvı yağı ekleyin. İyice karıştırın.
4. Bütün sıvı malzemeyi kuru malzemenin bulunduğu kaba boşaltın ve hepsi karışana kadar alt üst edin. Cevizleri ya da üzümleri ekleyin. Daha fazla karıştırmayın.
5. Kaşıkla kalıplara paylaştırın. 20 - 25 dakika, üstüne hafifçe bastırdığınızda tekrar aynı şekli alacak şekle gelene kadar pişirin.
6. Birbiriyle karıştırdığınız üst malzemeyi ılıyınca keklerin üstüne sürün ve birer cevizle süsleyin.


Tarifi evcini.com'dan aldım.

Lezizce'nin hazırladığı(http://lezizce.blogspot.com)yemek etkinliğine bu tarifle katılıyorum.

3 yorum:

  1. Selam canım katılımın için teşekkür ederim.Tarifin Uygundur canım yalnız blogumun linkini vermen gerek canım.Yanlış anlaşılmasın diye.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Canım tamamdır tarifin yayında çok teşekkür ederim canım.Tarifimi aldım yerine sevgilerimi bıraktım :)

    YanıtlaSil
  3. Benim de bloğu açma sebebim, yeni gelin kızkardeşime tarifler vermenin kolay yolunu bulmaktı :) Yoksa sürekli telefonla taciz ediyordu beni "şu yemek nasıldı bu yemek nasıldı" diye :)
    Bu arada sizi etliğimize davet etmk istiyorum:

    ETKİNLİĞİMİZE BUYRUN
    GÖNDEREN: http://humeyraninyeri.blogspot.com/
    57. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
    http://porselendemlik.blogcu.com
    http://gelibolu17.blogspot.com/
    tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
    1 NİSAN 2010-15 NİSAN 2010
    TARİHLERİ ARASINDA
    http://humeyraninyeri.blogspot.com/
    YANİ BEN YAPACAĞIM.
    SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
    TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
    VE TARİFİNİZE
    "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 57.HAFTA "
    BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
    ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
    LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.
    SEVGİLER

    YanıtlaSil