NE ARARSAN VAR

16 Mart 2010 Salı

ŞEKER HAMURLU FORMA PASTAM








Anneciğimin dün doğumgünüydü ve ona sürpriz olarak en çok sevdiği şeylerden biri olan GS temalı bir pasta yapmak istedim.48 yaşını doldurduğu için forma numarasını 48yaptım:)

Pandispanya için ;
Efsunun Dünyası blogundan aldığım tarifi denedim.20 kişilik pasta için ölçü vermişti fakat kekim ince kaldı.Kalıbım mı büyük geldi bilmiyorum sadece pastanın 1 katı inceliğinde bir kek çıktı ortaya ben de 1 tane daha aynı tariften pasta yaptım aynı ölçülerde.Kek çok lezzetli bir kek eğer bu ebatta bir pasta yapmak istiyorsanız dikdörtgen büyük bir kalıp için 2 ölçü yapın derim.

KEK TARİFİ;

MALZEMELER:


• 5 adet yumurta
• 5 kahve fincani seker
• 1 kahve fincani sut
• 6 kahve fincani un
• 2 paket kabartma tozu
• 1 paket vanilya
• 3 yemek kasigi kakao
Yumurtalarin sarilarini ayirip beyazini mikser ile iyice kopurtene kadar cirpin. Kopuren yumurta aklarina sekeri ilave edin ve cirpmaya devam edin.. Sutu, unu kabartma tozunu ve vanilayi da ilave edip cirpma teli ile yumurta kopuklerini sondurmeden karistirin..Pasta kalibina dokmeden once,kalibin altina yagli kagit yayin, yagli kagidin uzerini tekrardan yaglayin, Pandispanya pistigi zaman, kaliba yapismadan rahatca cikacaktir..Onceden isittiginiz 180C lik firinda yaklasik yarim saat kadar pisirin..

Ben dediğim gibi aynı şekilde 1 tane daha kek yaptım.

Daha sonra ertesi gün kekin ilk katını yani ilk keki desem daha doğru olur.Çilek reçelini sulandırarak ıslattım.
İç kreması için burçinindenemeleri'nden bulduğum kremayı hazırladım.Ama ben yarım bardağa yakın süt ekledim üzerine katı olmasın diye.





İÇ KREMASI;

• 3 su bardağı süt
• 1 çay bardağı toz şeker
• 1/2 çay bardağı un
• 2 tatlı kaşığı mısır nişasta
• 2 yumurta sarısı
• 200 gr bitter küvertür
Yapılışı
1. Çikolata hariç diğer malzemeleri derin bir çelik tencereye koyun. Orta harlı ateşte çırpma teli ile sürekli karıştırarak pişirin.
2. Kaynamaya başlayınca, yani göz göz, olunca teşten alın. Hemen çikolatayı ilave edin. Çikolata eriyene kadar çırpmaya devam edin.
3. Çikolata tamamen eriyince kenara soğumaya bırakın. Ara ara karıştırarak üzerinin kaymak tutmasını engelleyin. Soğuduktan sonra buzdolabına kaldırın. En güzel sonuç için en az bir gece buzdolabında dinlendirin.

Üst keki de aynı şekilde çilek reçeli ile ıslattım ve en alt kısmından keserek formanın kollarını oluşturdum.Üstüne kalan kremayı kapladım.ama ben iç kremasını 2 ölçü yapmıştım az gelmesin diye.Siz 1 ölçü yapıp üstünü farklı bi krema yapabilirsiniz.Mesela kremşanti olabilir.

Daha sonra sarı ve kırmızı ile renklendirdiğim şeker hamurumla kapladım.Herkes çok beğendi özellikle anneciğim çok şaşırdı ve çok beğendi ben de çok mutlu oldum tabiki.

3 yorum:

  1. :):)durmak yok yola devam :):)

    YanıtlaSil
  2. sezin : kız ne güzel bir pasta birgün bizede yaparsın artık :) bendede çok güzel tarifler var istersen veririm denersin

    YanıtlaSil
  3. afferin kızıma:)
    ve çok teşekkür ediyorum süpriz için canım benim.

    YanıtlaSil