NE ARARSAN VAR

6 Nisan 2010 Salı

KAYINVALİDEMİN ŞEKER HAMURLU DOĞUMGÜNÜ PASTASI























Kayınvalidemin doğumgünü için şeker hamurlu pasta yaptım.Aslında kafamda tasarlamıştım nasıl bişey yapacağımı ama sınavlarım yüzünden 2 gün boyunca sabah 6 da kalkınca yorgundum ve gece ancak pastamı yapabildim.İstediğim gibi olmadı ama yine de güzel oldu.

PANDİSPANYA

* 6 adet oda ısısında yumurta
* 1 su bardağı toz şeker
* 1 su bardağı un
* 1 paket kakao (50 gr kakao)
* 1/2 çay bardağı portakal suyu

Fırınımızı 180 derece ısıtıyoruz.
Öncelikle çok dikkatli bir şekilde yumurtaların sarısını ve beyazını ayırıyoruz. En küçük bir sarı karışımı beyazın istediğimiz kıvamı almasını engelleyecektir. O nedenle bu ayrımı başka bir kasede yapıp, başarılı olduktan sonra teker teker yumurtaları çırpacağımız kaseye almakta fayda var. En azından karışırsa bir tane yumurtamızı feda etmiş oluyoruz. Beyaz olan tarafı cam bir kaseye alıyoruz ve şekerin yarısı ile bıçakla kesilecek kıvama gelene kadar çırpıyoruz.Şekerin diğer yarısı ile de başka bir kasede yumurtaların sarılarını açık sarı bir krema kıvamı alıncaya kadar çırpıyoruz.Çırptığımız yumurta sarılarına beyazı yavaş yavaş köpüğünü söndürmeden tahta kaşık ile karıştırıyoruz.Un ve kakaoyu eliyoruz ve yumurtalara ekliyoruz. Portakal suyunu da döküp yine tahta kaşıkla yavaş hareketlerle karıştırmaya devam ediyoruz.
26 cmlik kelepçeli kek kalıbımızın sadece alt kısmına yağlı kağıt serip,kenarlı yağlanmayacak karışımı döküyoruz.Üzerini tahta kaşık ile düzeltip, ısıttığımız fırında yaklaşık 30 dk kadar pişiriyoruz. Pişip pişmediğini , kürdan testi ile kontrol edip pandispanyamızı fırından çıkartıyoruz. Soğuduktan sonra çemberden çıkarttığımız pandispanyayı streç filme sarıp yada bir poşete koyup bir gece bekletiyoruz.
Pandispanyamı yemekbahane.blogspot.com'dan yararlanarak yaptım.
2 kata bölünebilen bir pandispanya oldu.Bir türlü istediğim gibi kabarmıyor ve dolayısıyla 3 kata ayıramıyorum:(

ARA KAT İÇİN:

1 paket muzlu crem ole
1 paket krem şanti
1 kase iri dövülmüş fındık
2 tane kivi
1 su bardağı şekerli süt

Pandispanyamı ortadan 2'ye böldüm daha sonra onları da aralarından bölerek 4 parça haline getirdim.Büyük bir pasta olmnasını istemedim açıkcası çünkü az kişiydik.Katları üst üste dizdim ve yarım bir pasta oluşturdum.
Her katı önce şekerli sütle ıslattım sonra biraz kremşanti sürdüm üstüne cremole sürdüm ve kivi ve fındıkları yerleştirdim.4 katı da aynı şekilde hazırladım.En üstü krem ole ile kapladım.Aslında şeker hamurlu pastaların üst kaplamasını ganajla yapmak en iyisi ama vaktim yoktu hazırlayamadım.Üstünü şeker hamuruyla kapladım.Veeeee hazırrrrrrrrr.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder