NE ARARSAN VAR

16 Mart 2010 Salı

ŞEKER HAMURLU PASTA(2.DENEME)


































İnternetten bulduğum pandispanya tarifini kullandım ancak istediğim gibi kabarmadı.kalıbım biraz yayvandı o yüzden oldu galiba ama çok yumuşak dokulu bir kek oldu.Tadı da harikaydı.

Yoğurtlu Kakaolu Pandispanya:
(24cm lik kalıp için)

• 4 Adet Yumurta
• 4 Türk Kahvesi Fincanı Toz Şeker
• 3 Türk Kahvesi Fincanı Sinangil Un
• 1 Türk Kahvesi Fincanı Yoğurt
• 2 Yemek Kaşığı Kakao
• 2 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
• 3 Yemek Kaşığı Kaynar Su
• 1 Paket Kabartma Tozu
• 1 Paket Vanilya

Yumurta aklarını cam bir kasede krem şanti kıvamına gelinceye kadar çırpın. Şekerin yarısını ekleyin ve şeker eriyinceye kadar çırpın.

• Ayrı bir kasede yumurta sarılarını, kalan şeker ve kaynar su ile şeker eriyinceye kadar yaklaşık 6-7 dk. çırpın. Şeker eriyince yağı ve yoğurdu ekleyin ve çok az çırpın.

• Toz malzemeleri birlikte eleyin, yumurta akları ve sarıları ile birleştirerek çok az daha çırpın. (bu aşamada mikser yerine çırpma teli yada tahta kaşık kullanırsanız daha iyi olur)

• Yağlanmış ve unlanmış kalıba dökerek, önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 40-45 dk. batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin.

PASTACI KREMASI

Ve yine internetten bulduğum pastacı kremasını kullanarak içini hazırladım ama süt oranını çok az artırırsanız daha iyi olur çünkü biraz katı oluyor.
En çok kullanılan krema çeşitlerinden birisidir. Pastaların üzerilerine sürebileceğimiz gibi pastaların arasına , profiterolün içkısmına, tartların içlerine vb. bir çok alanda kullanabiliriz.

250 gr süt
1 çay bardağı toz şeker
1/2 çay bardağı un
1 tatlı kaşığı buğday nişastası
3 yumurta sarısı
1 çay kaşığı vanilya

Bütün malzemeyi soğukken tencereye koyalım ve devamlı karıştırarak (puding gibi) pişirelim. Arzu ederseniz piştikten hemen sonra içerisine kıvam vermesi için çok az margarin ilave edip karıştırabilirsiniz.Ben margarin kullanmadım.


2.şeker hamurlu pastamı yapmak için hazırlıklarıma başladım.Oturduğum yerin mahrumiyet bölgesi olmasından dolayı şeker hamuru malzemelerini temin etmekte zorlandım,daha doğrusu gidip alacak bir yer bulamadım ben de internet yoluyla alışverişe başvurdum.Yiyecek birşey için internetten alışveriş yapmak başta beni düşündürdü ve cesaretimi toplayıp www.hammaddeler.com'dan beyaz şeker hamuru ve gıda boyası siparişimi verdim.Acaba nasıl bir şeyle karşılaşırım derken gerçekten de harika bir şeker hamuru geldi.Tadı,kokusu,dokusu çok hoştu ve o heyecanla hemen giriştim pastamı yapmaya.Kırmızı toz gıda boyası vardı evde.İnternettn gelen sarı gıda boyam ve beyaz şeker hamurum dışında başka malzemem olmadığı için 2.pastamı da bunları kullanarak yaptım.Teması ne olsun diye düşündüm eşimi ve beni temsilen 2 karakter yaptım ve tabiki kalplerle süsledim:)Akşama annemler yemeğe geldiler ve yemeğin ardından pastamı görücüye çıkardım herkes çok beğendi nasıl yaptın harika dediler ve böylece pastacılık dünyasına adım atmış oldum:)
Pastanın kaplaması benim için önemli olduğu için açıkcası ilk planda onu tutup içine pek özenmedim ama yine de içi de çok güzel olmuştu.Biraz kreması fazla olmuştu bende bol bol sürdüm o yüzden kalın oldu:).Bir de içine fındık serpiştirdim ve muz dilimleri yerleştirdim.Üzerine de 1 paket kremşantiyi hazırlayıp sürdüm.Dolapta beklettim 2-3 saat sonra çıkardım.Oda ısısında beklettikten sonra üzerine şeker hamurunu kapladım.
Resimleri sizlerle paylaşıyorum fakat cep telefonumdan çektiğim için biraz mat çıkmış istediğim gibi yansıtmamış pastamı ama olsun eğer güzel bir fotoğraf makinesi alırsam çok daha güzel bir şekilde pastalarımı sizlerle paylaşacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder